תהליך בניית אתרים- כל המידע בפוסט אחד

בניית אתרים- מה למה ואיך
כבעלי עסק, המאמר הזה יכול להוסיף לכם רבות. בין אם יש לכם אתר, ובין אם לא- תוכלו למצוא פה תשובות לשאלות, ולהבין טוב יותר.
כבונת אתרים אני נתקלת בשאלת רבות על התהליך, וזה השלב שהחלטתי להעלות את התשובות לפוסט ממוקד וקצר, למען יקראו וידעו…
אז, תהנו…
לפני הכל, למה עסק צריך אתר אינטרנט?
אתר אינטרנט הוא בעצם מנוע רב עוצמה לדחיפת העסק שלכם. בין אם האתר משמש למכירה, אתר חנות, ובין אם הוא משמש לשיווק, או אפילו לתקשורת עם לקוחותיך- לאתר משמעות עצומה בחיי העסק.
באתר מצליח מתנהלת פעילות יומיומית חמה ושוטפת שמתורגמת, בסופו של יום, לדילים שווים.
אתר כזה לא קם ביום, נכונה לו דרך ארוכה מלאת פרטים, שחשוב לדעת אותם לפני הכל.
וזו מטרת הפוסט הנוכחי- לתת לכם את מקסימום הידע.
השלב הראשון והבסיסי הוא תכנון ע"י הלקוח.
זה הרגע שבו יצאתם לדרך, הכרתם בצורך של אתר אינטרנט עבור העסק שלכם, והתחלתם לחשוב באופן מעשי.
זה השלב שבו אתם צריכים לחשוב מה אתם רוצים באתר, למה אתם מצפים.
התבוננו באתרי אינטרנט פופולריים- מה הופך אותם לכאלה? מה אתם יכולים לעשות שיגרום גם לאתר שלכם להיות כזה?
בשלב זה עליכם להחליט על הפונקציות שיכיל האתר שלכם. האם ישמש למכירה? אולי הוא יכיל רק תוכן? אולי תרצו אותו להעלאת בלוגים ופוסטים?
חשבו היטב, בדקו את הצורך שלכם ואת מה שיש לכם לתת.
חשוב וכדאי להכיר את השוק ואת המתחרים שלכם, חפשו אתרים של מתחרים, ובדקו מה יש לכם להציע מולם.
גיבשתם בערך חזון? מצוין! זה הזמן להמשיך הלאה, לפנות לבעלי המקצוע.
שלב ראשון בחירת איש המקצוע- חברה גדולה, או עצמאים?
שני צדדים למטבע, ובקצרה-
בחברה גדולה תקבלו איכות, הצלחות, ושם טוב, אבל שם גם תשלמו הון עתק, ללקוח קטן כמוכם…
ואילו בקרב העצמאים, תקבלו איכות, דיוק, התמסרות עד לפרט הכי קטן, והכי, תשלמו פחות…
כעצמאית, אני אולי משוחדת, אבל ממליצה לכם מכל הלב לפנות לעצמאים שיעשו לכם את העבודה הכי טוב שיש…
שלב שני הגדרת המטרות והצבת יעדים לאתר
מטרת שלב זה: הגדרת אתר מצליח עבורכם, וקביעת הדרך לשם. שלב זה יעשה בשיתוף בינכם ובין בונה/ת האתרים.
כשנבוא להגדיר מטרות לקראת בניית אתרים נתייחס לשאלות, כמו:
- מה תפקידו של האתר בשיווק העסק? לדוגמה, נוכל להגדיר שמטרת האתר היא למכור מוצר או שירות כלשהו.
- איך האתר יעזור לשימור קשרים עם לקוחות? אם החלטנו שמטרת האתר היא להיות צינור מקשר ביננו לבין הלקוחות, ניתן לבנות אתר המאפשר העלאת תכני גולשים, אך גם אפשרות יצירת קשר בלבד יכולה להספיק, תלוי כמובן במטרות וביעדים שהגדרנו.
כשנבוא להתיב יעדים נשים דגש על אופן הביצוע. נבחר ביעדים מדידים, ישימים, שיאפשרו את הערכתם. יעדי האתר יכולים להיות לדוגמא:
- להשיג 100 רשומים לרשימת התפוצה תוך חצי שנה.
- להגדיל את מספר הלקוחות החדשים בתוך תקופת זמן מוגדרת.
- להגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל תוך פרק זמן כלשהו.
שלב שלישי האפיון והמחקר
זהו שלב שבו עומדים על צרכיו הספציפיים של הלקוח ושל העסק שלו. פה גם נשקיע בסקר שוק המתחרים, נלמד את קהל היעד היטב, מתוך מטרה למקסם את הצלחת האתר.
שלב רביעי בחירת דומיין ורכישת דומיין
דומיין- הכתובת שבה ניתן יהיה למצוא את האתר. לבחירת הדומיין חלק חשוב ומשמעותי בתהליך. בבחירה נכונה של דומיין מושקעת חשיבה שיווקית וכן חשיבה על קידום האתר.
דומיין טוב תורם לדרוג של האתר במנוע החיפוש, וזו העבודה של בונה/ת האתרים שלכם, לבחור לכם דומיין מוצלח וטוב.
שלב חמישי מתקדמים ממש! שלב פיתוח ועיצוב האתר
שלב זה הוא מן השלבים המשמעותיים והמרכזים בבניה.
בשלב הפיתוח הופכות התכניות לאתר של ממש. השלבים הקודמים מצטרפים יחד לתצרף מושלם, והאתר קם.
אתר איכותי- יהיה מהיר ויוצג היטב בכל הדפדפנים,
לעומת זאת, אתר שפותח ללא השקעה מיוחד, או במערכת גנרת לבניית אתרים חינמית- עלול להתקל בבעיות תפקוד שונות- בעיות תצוגה בדפדפנים, טעינה איטית, סריקה לקויה ע"י מנועי גוגל, ובעיות שדרוג.
זו אחת מן הסיבות שחשוב להשקיע בבניה איכותית- כדי שיהיה לכם בסופו של דבר, אתר מצליח.
שלב שישי כתיבת תוכן והעלאתו לאתר
זהו השלב של חלון הראווה של האתר. מה שהלקוח יראה, בסופו של תהליך.
פה זה המקום לדבר אליו, 'לקנות' אותו, למכור לו, עכשיו- הוא אתכם,
והמילים הם שיקבעו אם הוא יתעניין, יהפוך להיות לקוח או לקוח פוטנציאלי, או יסוג בשעמום…
וכמובן, חשוב גם שגוגל יאהב את האתר שלכם וידרג אותו בהתאם, והתוכן הוא אחד הקריטריונים החשובים לקידום האתר.
התוכן הכתוב יכיל בראש ובראשונה את מילות המפתח שהגדרנו ע"מ שהאתר יהיה רלוונטי למילות החיפוש המוקלדות במנועי החיפוש.
כתיבת התוכן היא מקצוע של ממש, וגם כעת כדאי לפנות לאנשי המקצוע הנכונים שיהפכו את האתר שלכם מאתר סתמי ומשעמם, למרתק, מסקרן, וממיר לדילים.
שלב שביעי ומרגש עלייה לאויר
הכל מוכן! להדק חגורות, הטיסה מתחילה…
עכשיו מעלים את האתר החדש לדומיין הסופי, תוך בדיקות אחרונות שהכל מושלם,
וזהו… נאחל לו חיים יפים ומאושרים, וכמובן- מניבים ורווחיים!
עד כאן נתתי לכם מידע כללי, כמובן שהכל משתנה מעסק לעסק,
אבל חשוב לי שתדעו שהאיכות אצלי לא משתנה!
בסטודיו שלי, אני נכונה להעניק לכל אחד מלקוחותי רמה בלתי מתפשרת,
מתוך נסיון של בניית אתרים רבים.
אצלנו בסטודיו אונקליין, לא רק בונים אתרים,
אלא מקימים אותם בידיים, מטפחים אותם בעשר אצבעות,
ומגדלים אותם באהבה עד שהם עומדים על רגליהם,
והכל- כדי שתצליחו, כדי שתרוויחו, כדי שהעסק שלכם יפרח.
ועכשיו!
מבצעי חורף חמים בסטודיו שלנו,
כדי שאף אתר לא ישאר לקפוא מקור!
בואו להתחמם מהעשיה הרותחת שלנו,
אם יש לכם אתר ואתם רוצים לשפר את האיכות שלו,
אם עוד אין לכם, ואתם חושבים שכדאי,
ואפילו אם אתם מתלבטים אם שווה לכם או לא,
אני פה בשבילכם,
להקפיץ את האתר שלכם,
להעניק לו חורף בריא ויעיל…
מחכה לכם, רבקי.